måndag 27 maj 2013

Vårruset avklarat, men snabbare kan jag

Det blev ett vårrus till slut. Även om jag tvekade in i det sista om det skulle ske springandes eller bara i promenadfart. Klockan i mål stannade på 24.43. Mitt officiella mål var att komma under 25 minuter, så ok, jag borde vara nöjd. Särskilt med tanke på att hela första kilometern gick i snigelfart på grund av trängsel. Men tror ni att jag är nöjd? Njaee.

Jag hade hoppats på en snabbare tid egentligen. Jag vet ju att jag kan. Men jag ska försöka vara snäll mot mig själv. Jag har ju faktiskt knappt sprungit alls den sista månaden på grund av knät. Och det kändes. Jag kom aldrig in i det där riktiga flytet, utan jag fick mest kämpa. Så det var en helt ok tid. Det var bra.

Men nästa gång. Då ska det gå snabbare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar