torsdag 9 maj 2013

Bihåleinflammation och kiropraktorbesök

Så mycket till springande blir det inte just nu. Mina bihålor bestämde sig för att bråka, och det ordentligt. Men det var ju fint att de lyckades få det att sammanfalla med det trasiga knät som ändå behöver vila. Och när jag nu ändå behövde vila av två andra anledningar kunde jag ju lika gärna slå den tredje flugan i smällen med, och passa på att gå till kiropraktorn, tyckte jag.

Positivt besked 1: Höften har inte halkat tillbaka på snedden.
Positivt besked 2: Inte hade SI-leden stelnat till så värst mycket sedan sist heller.

Det var ju bra. Fast frågan vad det onda knät beror på fick ju dessvärre inget klart besked just då. Senare på kvällen igår fick jag dock väldigt ont i knät. Till synes utan anledning, för det hade kiropraktorn inte bökat med alls. Min gissning är då att höften har betydelse ändå. Kiropraktorknakad höft = ont knä. Har jag minskad rörlighet på vänster sida så fortplantar det sig väl förmodligen ner till knät. Har han manipulerat loss det låsta blir förutsättningarna i knät annorlunda.

Komplicerat.. Hoppas på bättring nu i alla fall. Och att bihålorna ska skärpa till sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar