lördag 7 september 2013

Vikande motivation - bota med ett oplanerat lopp?

Plötsligt var hösten här på riktigt. Och livet fylls med heltidsjobb och barnens aktiviteter. Någonstans mellan deras 11 träningar i veckan (ja, det är inte klokt!) ska jag klämma in mina egna. Eventuellt vill min man träffa mig lite ibland också. Och så måste jag sova. Det är inte alltid helt lätt att få ihop ekvationen.

Höstens mörker gör mig dessutom märkbart tröttare vilket kräver en högre träningsmotivation för att verkligen komma iväg. Just den här veckan har det känts lite extra segt. Jag har ärligt talat inte haft någon större lust att ge mig iväg ut och springa. Men så fick jag nys om det nystartade Hagaloppet och i samma veva om det sympatiska initiativet Prins Daniels lopp för barnen. Jag började med att anmäla mina minsta barn till det senare, men tänkte sen att vad sjutton - varför inte springa Hagaloppet som ett extra motiverande träningspass? Jag vill ju ändå inte springa för långt såhär veckan innan halvmaran, men springa behöver jag för att inte tappa ork. Så nu får det bli så. Det får bli Hagaloppet i morgon med inte alltför stora prestationskrav, bara lite extra pepp. Hoppas det blir kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar