söndag 8 september 2013

Jag kom tvåa i Hagaloppet!

Motivationen är härmed officiellt tillbaka. Jag kom tvåa! Av tjejerna då. Men ändå! Det har nog aldrig tidigare hänt. Jag är barnsligt stolt.

Startfältet var inte jättestort ska erkännas, men jag hade startnummer 1054 så uppåt tusen deltagare var det nog i alla fall. Förutom placeringen är jag grymt nöjd över tiden - 47:32 officiellt, men några sekunder snabbare enligt min egen klocka. Tiden började räknas från startskottet och så kaxig är jag inte att jag ställer mig längst fram i en startfålla, så det tog några sekunder innan jag var iväg. Det var personligt rekord med TVÅ MINUTER! Jag kände på mig att det skulle gå rätt snabbt, benen var pigga och vädret var fint. Dessutom var banan bara lite lätt kuperad. Och så hade jag ju Daniel Tjernström att ta rygg på. Tyvärr var just han en aning för snabb för mig, men det fanns andra jag kunde få bra draghjälp av. När jag kom in på andra varvet och funktionärerna började ropa att jag var andra tjej trodde jag först att det var ett skämt. Men när jag passerade funktionär nummer tre och fyra som sa detsamma fick jag lite extra fart under galoscherna. Sista kilometern, dessutom seeeg uppför, tog jag på ren vilja. Benen var redo att lägga av vid det laget, men med lite pannben fixade jag det ändå.

Tyvärr hade min egen hejaklack gått för att äta i Koppartälten istället så de missade alltihop, speakern som ropade ut mitt namn och min lilla kollaps efter målgång. Men jag stoppar in det i huvudet som en liten karamell att ta fram nästa gång motivationen tryter.

Nu ska här springas halvmara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar