söndag 18 augusti 2013

Yes! Där satt den!

Det gick! Jag kunde springa! Och jag kunde springa under 50 minuter också! Otroligt skönt att få känna sig nöjd. 49.35 stannade klockan på.

Midnattsloppet måste vara Sveriges roligaste lopp. Det var fantastisk stämning, precis som jag mindes det från förra året. 36 000 människor i en slingrande neongrön orm och fullt med publik längs vägen som hejar. Trots antalet löpare -  förvånansvärt lite trängsel.

Tyvärr fick jag kramp i magen efter 5 km, vilket fick mig att tappa fart en aning, men efter lite sportdrycks-påfyllning vid 7 km kändes det lättare igen. Det gör samtidigt att jag tänker att jag förmodligen skulle kunna kapa ännu mer tid till nästa år. Kanske :-)

Nu är det bara att vänta på att anmälan till 2014 öppnar.

Och fokusera på den där halvmaran som kommer härnäst..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar