lördag 10 augusti 2013

Kan jag verkligen springa Midnattsloppet?

Under veckan har jag träffat min PT två gånger och tränat riktigt ordentligt - mest styrka. Höft/rumpa har känts helt ok efteråt men jag har ändå vilat från att springa av försiktighetsskäl. Idag var det dags att ta en försiktig runda. Min 7-åriga dotter har frågat efter att få följa med när jag springer så det passade ju alldeles utmärkt, tänkte jag. 2,1 km i hennes tempo verkade precis lagom som testrunda.
Så länge vi sprang långsamt gick det bra. Men sista 200 m tog vi en slutspurt (ja hon är SNABB på riktigt). Och då kände jag av muskeln i skinkan direkt. Typiskt.

Nu vet jag inte riktigt hur det ska gå. Jag behöver kunna springa i alla fall 5-6 km till veckan i skaplig fart för att känna att det är rimligt att springa en mil på lördag utan att dra upp skadan värre. Frustrerande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar